سرشعله کوهنوردی

ساخت وبلاگ

رست کردن دمنوش و آب گرم به سرشعله کوهنوردی یا این که اجاق گاز نیاز خواهید داشت. ولی اینکه از چه نوعی از سرشعله به کارگیری نمائید به عامل ها متعددی بستگی داراست. ترازو سبکی در نرم‌افزار چقدر التفات داراست؟ آیا به اجاق‌گاز صرفا برای جوش آوردن آب نیاز دارید یااینکه قصد آشپزی دارید؟ برای یک سری نفر میخواهید آشپزی فرمائید؟ در مقصد چه نوعی سوختی در دسترس خواهد بود و سوالاتی از این دست..مفاد پایین را نیز در طول تصمیم گیری در مورد سرشعله کوهنوردی مد حیث داشته باشید:

نوع اجاق گاز: نوع سوخت یک کدام از ویژگیهاییست که نوع اجاق گاز را معلوم می نماید.
مشخصات و خصوصیات سرشعله کوهنودی: زمان فرصت سوختن، میانگین جوش داخل شدن آب، وزن و راحتی.
روش استعمال از سرشعله: شعور شیوه کارکرد یک سرشعله سبب می‌گردد که تصمیم صحیح تری پیرامون آنچه که مطلوب ماست بگیریم.
گونه های سرشعله کوهنوردی
سه نوع اساسی سرشعله وجود دارا‌هستند:

سرشعله کپسولی : راحتی در به کار گیری ، مراقبت سهل وآسان. سوخت اینها به طور از پیش پرشده ترکیبی از ایزوبوتان و پروپان می باشد.
اجاقهای سوخت مایع : دارنده منبع پرشونده. با وجود اینکه اکثر اجاقهای سوخت مایع با بنزین سپید فعالیت می نمایند، آیتم های دیگری هم در دسترسند.
اجاقهای با سوخت جایگزین : این مجموعه که در هم اکنون توسعه و گسترش هم می‌باشند با سوخت های حبه ای یا این که چوب فعالیت می نمایند.
جدول ذیل قادر است به شما در تعیین یک سرشعله کوهنوردی مطلوب یاری دهد. در مجموع می قدرت اذعان کرد که یک سبک برای تمامی جا مطلوب وجود ندارد. به صورت نمونه برای صعودهای آلپی سبک کپسولی یک تکه مطلوب خیس میباشد. البته برای هجرت کوهنوردی یا این که کوه پیمایی در فصل‌تابستان با یک مجموعه گرانقدر یک سبک شلنگ دار با سرشعله بزرگتر مناسبتر خواهد بود.

مطلوب برای: سرشعله کپسولی کپسولی یک تکه کپسولی شلنگ دار سوخت مایع سوخت چوب الکل/ قرص
هوای سرد/طول بالا آری(برخی) آری(برخی) آری
گروههای گرانقدر آری آری آری
جوش آوردن آب آری آری آری آری
نیم جوش کردن آری آری آری
کوه نوردی سبکبار آری آری آری
مهاجرت در میان المللی آری/ سوخت چندگانه
راحتی در به کارگیری آری آری آری آری
سرشعله کپسولی

سرشعله کپسولی را به راحتی می قدرت بهره مند شد و مراقبت آن هم آسوده میباشد. بعضا از این سبک ها به صورت جالبی خرد می‌باشند و صرفا صد تا دویست گرم وزن دارا هستند. استعمال این مدلها در سفرهای تابستانی و مجموعه های مدل معمولا مطلوب خیس میباشد.

موافقان:
این سبک سرشعله کوهنوردی خرد و مدل میباشد.
پر‌نور کردن آن‌ها سهل میباشد. صرفا نصب کپسول و اجاق گاز مهیا پر‌نور کردن میباشد.
شعله اکثر مدلها به راحتی قابل تهیه و تنظیم میباشد.
با مفتوح کردن کپسول شکاف خروجی گاز به صورت خود کار بسته میگردد که سبب می‌گردد نگران نشتی نباشید.
برخی از مدلها دارنده رگولاتور میباشند که حرارت یکسانی را در حین قدمت کپسول ساخت‌و‌ساز می نمایند که منجر می‌شود مطلوب طول بالا باشند.
معارضان
گاها بازوهای نگهدارنده روی سرشعله متعددی خرد می باشند که منجر می‌شود کاسه را به خیر نگه ندارند.
معیار گاز ما‌نده در کپسول را به مشقت می اقتدار پیش گویی زد، پس ممکن میباشد که نیاز به حمل یک کپسول مازاد پیدا فرمایید.
در جاهایی که در معرض باد میباشند نمیشود از این سبک بهره برد به دلیل آنکه سوخت متعددی در تاثیر باد هدر می رود.
در هوای سرد فشار کپسول کاهش مییابد و شعله ضعیف میشود.(مگر اینکه سرشعله کوهنوردی رگولاتور داشته باشد.)
در مقایسه با اجاقهای سوخت مایع، ارزش سوخت اینها گرانتر میباشد.
آشغال کپسول آحاد گردیده را بایستی از طبیعت بازگرداند.
در گروه سرشعله کوهنوردی کپسولی گونه های دیگری هم می‌باشند:

سرشعله کپسولی یک تکه

این اجاقها که دارنده شرایط کشیده ای می باشند دارنده یک پیاله هستند که روی اجاق‌گاز ست میگردد و به دور آن هم یک لایه عایق کشیده میگردد. این مدلها همینطور میتوانند با اکسسوری هایی مانند قهوه ساز فرانسوی هم که به صورت مستقل به فروش می‌رسد مخلوط شوند. یک کپسول سایز خرد هم داخل اینها جا می‌گردد.

به صورت معمول این سبک ها برای جوش آوردن فوری آب پیاده سازی گردیده اند، و برای آشپزی و پخت طعام نیستند.(ولی مدلهایی وجود دارا هستند که اذن به کارگیری از ظروف متفاوت را می‌دهند. مدلهای نو خیس کوتاه خیس و پهنتر می‌باشند و طعام میل کردن در آنان راحتتر میباشد.) این مدلها آب را تخت‌گاز و به شکلی کارآ به جوش می‌آورند، که ادله وجود وجود محافظ باد در بخش بدور شعله میباشد. برخی از این مدلها هم دارنده رگولاتور فشار می‌باشند که به تلاش کپسول در سوز و سرما یاری می نماید. کلاً اینها نسبت به مدلهای کپسولی معمولی سنگینتر می باشند.

سرشعله کوهنوردی شلنگ دار

این سبک سرشعه دارنده یک شلنگ سوخت رسان میباشد که به کپسول پیوند میخورد. آن ها معمولا در حین انباشته کردن به نیکی بسته می‌شوند. این مدلها اکثر اوقات قدری از مدلهای بی آلایش هنگفت ترند.

در بعضا از این مدلها کپسول می‌تواند در وضعیت برعکس مصرف شود که سبب ساز کارکرد خوب در هوای سرد می‌گردد. این نوع سرشعله ها بازوهای بزرگ تری دارا هستند که به پایداری خوب پیاله روی آن ها یاری می نماید.

سرشعله کوهنوردی سوخت مایع

این نوع سرشعله ها با بنزین سپید شغل می نمایند که دارنده ناخالصی نباشد. این سبک گرم و منزه می سوزاند، به نیکی عمل می نماید و در دماهای زیر نسبت به مدلهای کپسولی خوب کار می نماید. سوخت آنان هم ارزانتر میباشد.

برخی از مدلها نیز با سوختهایی مانند گازوییل و غیره فعالیت می نمایند.

یک‌سری آینده بودن سوخت سبب ساز میشود که سرشعله های با سوخت چندگانه برای مهاجرت به بعضا نقاط مطلوب خیس باشند. ولی بایستی دقت داشت که اکثری از بنزینها در کشورهای گوناگون در‌این نوع اجاقها فعالیت نمی‌کنند.

دو عیب عمده در‌این سبک سرشعله کوهنوردی وجود دارااست:

پروسه استارت بیشتر : که مشتمل بر پر‌نور کردن یک یکسری قطره از سوخت در پایین شعله، ساخت‌و‌ساز یک شعله خرد برای راه و روش افتادن سوخت رسانی می گردد. این سبب ساز میگردد که اجاق گاز بتواند سوخت را به بخار تبدیل نماید. شما نیاز خواهید داشت که برای ارتقا فشار کپسول سوخت را تلمبه بزنید.
این سبک همینطور احتیاج به مراقبت عصر ای داراست: بایستی شلنگ و وی رینگها گهگداری ردوبدل شوند. اکثر اوقات دارنده یک‌سری نصیب خرد هم میباشند.
موافقان
سرشعله کوهنوردی سوخت مایع معمولا کوتاه قد بوده و پایداری بیشتری روی زمین ناهموار دارااست.
به راحتی می اقتدار واحد سنجش سوخت داخل کپسول را پیش بینی زد.
نیازی به خرید کپسول وجود ندارد.
این اجاقها در ارتفاعات بالا و سرمای زیاد عالی فعالیت می نمایند.
معارضان
نیاز به مراقبت و فعال سازی داراست.
قابلیت و امکان ریختن سوخت وجود داراست.
ارزش سرشعله کوهنوردی چندگانه سوز گرانتر میباشد.
بقیه سوخت ها به غیر از بنزین سپید دارنده ناخالصی میباشند که منجر به چنگ آوردن شکاف اجاق‌گاز میگردد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 91 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 13:58

زیرانداز فومیساده‌ترین زیرانداز کوهنوردی سرشعله کوهنوردی به حساب می‌آید! زیرانداز کوهنوردی فوم از سبک‍‌های بادی سابق‌خیس می باشند البته در برخی مورد ها هنوز هم خوب از مثال‌های دیگر فعالیت می‌نمایند. به عنوان مثال، به هیچ عنوانً نباید نگران زخم به زیرانداز فومی باشید و می‌توانید آن را با ذهنی سهل و آسان به انتهای کوله پشتی خویش ببندید، چون احتمال جراحت دور از شوخی به آن نسبتاًً ناچیز میباشد. اما می دانید که زیرانداز کوهنوردی فوم به جهت سفتی متعددی که داراست راحتی چندانی برایتان به ارمغان نمی‌آورد. زیرانداز کوهنوردی فوم دو نوع آکاردئونی و رولی داراست.

زیرانداز کوهنوردی آکاردئونی
در واقع این جنس تحت گروه از زیرانداز فومی میباشد. زیرانداز کوهنوردی آکاردئونی از فوم فشرده ساخت گردیده که برای جذب هوای بیشتر و پیشرفت در عملکرد عایق مانند این نوع پایین انداز برجستگی‌ها و فرو رفتگی‌هایی در سطح آن پیاده سازی شد‌ه‌است. این سلول‌های هوای کتف تخم مرغی وظیفه ارتقاء گنجایش گرمایشی و در فیض بیشتر شدن خواص عایق آن را برعهده دارا‌هستند.

پایین انداز آکاردئونی بسیار مدل میباشد  و این مزیت در کوهنوردی بسیار شایان توجه و اساسی میباشد. ضمن این تحت انداز آکاردئونی برای نشستن روی ناهمواری‌ها مشکلی ساخت نمی نماید و حتی برای نشستن روی برف نیز مطلوب میباشد.

حتی بعضا از  کوهنوردان حرفه ای پیشنهاد می‌نمایند از ذیل انداز آکاردئونی در بخش زیرین زیرانداز بادی کیسه خواب به کارگیری فرمائید تا بتوانید حداکثر حافظت را در هنگام خواب تجربیات فرمایید و از زخم های احتمالی به زیرانداز بادی کیسه خواب گران قیتتان پرهیز فرمایید. زیرانداز کوهنوردی آکاردئونی برای کف خیمه نیز گزینش بسیار قابل قبولی به حساب میآید.

خرید پایین انداز کوهنوردی متناسب با نوع کار
هر سیرتکامل کار که در طبیعت جاری ساختن می‌دهید، نیازمند وضعیت مختلفی از آب و هوا و نیاز‌های مختلف شماست. مقصد نرم افزار مسافرت شما ممکن میباشد سنگلاخی، کوهستانی، جنگلی و... باشد. حتی احتمال داراست هرمورد از این گوشه و کنار‌ها موقعیت آب و هوایی کم آب یا این که مرطوبی داشته باشند و هرکدام زیرانداز کوهنوردی مطلوب خویش را می‌طلبد.

ضمن این، اعتنا به نوع فعالیتتان در هنگام خرید پایین انداز کوهنوردی میتواند بسیار موءثر باشد. مثلا سفارش می کنیم در هنگام پیمایش‌های طبیعت گردی زیرانداز کوهنوردی با وزن نادر گزینش فرمایید تا در کوله پشتی شما به راحتی مکان بگیرد و آن را هنگفت نکند. پس پایین انداز‌های بادی شایسته ترین گزینش شما می باشند. در ترفیع‌هایی با طول‌های بلند یا این که ترفیع زمستانه که دمای هوا به شدت افت پیدا می‌نماید، اولی چیزی که می بایست مد حیث خویش قرار دهید شاخص گرمایی تحت انداز کیسه خواب میباشد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 7 تير 1401 ساعت: 16:05

این شاخصه بسیار مهمی در خرید سرشعله کوهنوردی کوله پشتی کوهنوردی به حساب می‌آید که دربرگیرنده مورد ها متفاوتی میباشد و ما آنها‌را یک به یک با شما رسیدگی میکنیم. شاید بتوان خاطرنشان کرد که راحتی مهم ترین گزینه در هنگام خرید کوله پشتی کوهنوردی به حساب می‌آید. فکر کنید شما قرار میباشد ساعت ها درگیر کوه‌پیمایی باشید و فقط یاورتان همین کوله کوهنوردی میباشد! پس اینکه چه ملازمت و همراهی برای نرم‌افزار کوهنوردی خویش گزینش میکنید، التفات فراوانی داراست.

راحتی در هنگام حمل کوله پشتی کوهنوردی در گرو حایل‌های کمر، کتف و بالشتک‌های آن در کنار سیستم پشتی مال میباشد. در واقع سیستم پشتی، کمربند‌های کتفی و بدور باسن میتوانند وزن توشه را بر تمام تن تقسیم نمایند از طرف دیگر سد‌های کتف فشار را از روی پشت نادر می‌نمایند و راحتی شما‌را در هنگام حمل کوله پشتی کوهنوردی ضمانت خواهند کرد.

می بایست بدانید که تهویه مطلوب در سیستم پشتی یک کوله پشتی کوهنوردی از مداقه بالایی برخوردار‌است. در شرایطی‌که از هر کوهنورد مجرب درخصوص راحتی در هنگام کوهنوردی پرس و جو فرمایید به طبعً به مداقه تهویه در سیستم پشتی اشاره خواهد کرد.

این سیستم تهویه به طور بافت‌های مش و فوم‌های بادی پیاده سازی گردیده تا در شرایطی‌که در طی عمل در گیر تعریق شدید، همه رطوبت را به خویش جذب نماید و پشت کوهنورد را کم آب نگه دارااست. میدانیم که درباره‌ی مداقه کم آب ماندن در هنگام کوهنوردی داده ها کافی دارید و بها آن را میشناسید. دیدنی اینجاست که‌این بافت‌های متد با تنفس‌پذیری و جریان متناوب هوا می توانند تعرق را به روش چشمگیری کاهش دهند. پس با وجود آن‌‌ها حداکثر نگهداری ممکن را در هنگام کوهنوردی خواهید داشت. کافی میباشد حایل‌های کوله کوهنوردی خویش را به صدق تهیه و تنظیم فرمایید و  آسان خیال و خاطر به کوهنوردی ادامه دهید!

درآخر در‌صورتی‌که قصد خرید کوله پشتی کوهنوردی با وسعت بالا را دارید، خوب میباشد به امکاناتی زیرا حمل کمل بگ، حایل حمل ابزار یا این که فضایی برای کیسه خواب دقت بیشتری علامت دهید. حضور این تجهیزات دسترسی بهتری به امکانات کوهنوردی برای شما به ارمغان میاورد و در‌فیض موجب راحتی بیشترتان در زمان کوه‌پیمایی میشود

دوام و نوع متریال کوله کوهنوردی
متریال‌های متفاوتی در ایجاد کرد و ساخت و ساز کوله کوهنوردی به فعالیت می‌رود و شما با اعتنا به نیازهایتان می توانید مراد‌هایی که از متریال و دوام تولیدها دارید را پیدا فرمایید. از جمله اشکال کوله پشتی کوهنوردی با متریال‌هایی همانند پلی استر، برزنت، پارچه‌کتان، نایلون، نایلون طاقت فرسا ،پلی اتلین ،پلی کربنات، پلی اورتان، میکرو فیبر پلی استر و پلی آمید ایجاد می شوند؛ ولی شما با اعتنا به کار انتخابی و حالت آن می توانید تعیین دقیقی داشته باشید. از جمله فعالیتی همانند صخره نوردی یا این که ترفیع فنی نیاز به یک کوله با دوام بالا داراست البته در یخ نوردی تمرکز شما بر روی ضدآب بودن امکانات میباشد.

در صورتی‌که ضدآب بودن امکانات کوهنوردی برایتان عنایت والایی دارااست خوب میباشد بدانید متریال نایلون به تنهایی ضدآب وجود ندارد و برای داشتن این امکان به آن یک لایه پلی‌اورتان اضافه می‌نمایند. البته این لایه به گذر زمان مجال تخریب می شود و به همین برهان خواص ضدآب بودن کوله کوهنوردی شما نیز به خطر میفتد. بنابراین فیض میگیریم که ضدآب بودن کوله کوهنوردی شما به قدمت پلی اورتان آن متعلق میباشد. پس برای ارتقاء ارتفاع آن سفارش می کنیم یک روکش ضدآب برای آن تهیه و تنظیم نمایید تا از تر و آلوده شدن کوله کوهنوردی در زمان نرم افزار خودداری گردد. توصیه میکنیم نگاهی به کاور باران تبارک گرانیت سبک BJ0102 داشته باشید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 102 تاريخ : شنبه 4 تير 1401 ساعت: 14:33

البته وقتی که شیب نرم‌افزار زمستانی شما سرشعله کوهنوردی میانگین رو به زیاد میباشد می‌توانید از دو شیوه برای فرود از کوهستان منفعت بگیرید

بغل به شیب
در نحوه بغل به شیب بایستی به طور پله پله گام بردارید. یعنی بعداز اینکه پای دره یک گام به سمت زیر برداشت؛ پای کوه بایستی جایگزین آن خواهد شد. ولی هر فرصت حس خستگی کردید میتوانید مکان پا ها را با یکدیگر عوض فرمایید. در‌این طرز اصلی آن میباشد که اصل پله‌پله بودن گام ها را رعایت نمایید

رو به شیب
درین طریق برای فرود بایستی از پنجه پا‌ها امداد بگیرید. ولی در حالتی‌که شیب به قدری زیاد بود که برای ادامه تکان مبتلا عدم تعادل شدید؛ میتوانید از دست‌ها نیز بر روی برف یاری بگیرید. در شیب های شدید در شرایطی که یک کلنگ به یاور داشته باشید به تعادل بالاتنه یاری شایانی می‌نماید

ترفیع نرم افزار زمستانی به یاور کلنگ کوهنوردی
زمانی کلام از نرم افزار زمستانی باشد، کلنگ کوهنوردی یکی‌از مهم ترین امکانات این کار به حساب میآید. این وسیله اصلی می‌تواند در قدم برداری در برف مانند یک ترمز فعالیت نماید یا این که برای نگهداری تعادل یک ضمانت باارزش باشد پس روش استعمال از آن را به خیر حافظه بگیرید. به کارگیری از کلنگ کوهنوردی در نرم‌افزار زمستانی را به دو نصیب قابل نظارت به شما معرفی می‌کنیم:

ترفیع در شیب معدود با یک کلنگ
ترفیع در شیب زیاد با دو کلنگ

1. ترفیع در شیب نادر با یک کلنگ
در‌این ترفیع زمستانی شیب به حدی میباشد که حضور یک کلنگ کوهنوردی تعادل را برای شما برقرار می‌نماید. پس شما میتوانید با یکی‌از دستانتان کلنگ را در اختیار بگیرید. در اولی گام کلنگ را دربرف فرو ببرید تا تعادلتان نگهداری گردد. اعتنا داشته باشید که مسافت کلنگ از بدنتان خیر آنقدر بدور باشد که تن از راستای عمودی خویش بیرون گردد و خیر آنقدر مجاورت که بازدارنده سرعت نرم‌افزار زمستانی شما باشد. در دومی قدمتان تکان را با پای مخالف ادامه دهید. این پا تقریباً در وسط مسافت کلنگ با پای موافق قرار گرفته میباشد. در قدم‌بعدی این پا در مسافت میانی پای مخالف و کلنگ کوهنوردی قرار میگیرد. با همین تکنیک معمولی می توانید قدم برداری در برف را با کلنگ کوهنوردی به عاقبت برسانید.

2. ترفیع در شیب زیاد با دو کلنگ
وقتی که شیب اپ زمستانی شما زیاد گردد دیگر حضور یک کلنگ کفاف نمیدهد و به دو کلنگ کوهنوردی نیاز پیدا می کنید. پس کلنگ‌ها را در هر دو دست قرار دهید و با یاری تکنیک های مسافت که در نصیب پیشین گفتیم؛ به ترفیع با دو کلنگ ادامه دهید. این ریتم کلنگ_ پا_ پا را میتوانید تا هرجایی که تشخیص می‌دهید، ادامه دهید. البته در‌صورتی‌که در میان مسیر خستگی به سراغتان آمد، برای ایمنی بیشتر از طریق کلنگ_پا_کلنگ_پا به کار گیری فرمائید. این ریتم، ترفیع برایتان مقداری بی آلایش‌خیس خواهد کرد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 112 تاريخ : پنجشنبه 2 تير 1401 ساعت: 15:16

اولی کلمه و واژه‌ای که برای آشپزی سرشعله کوهنوردی در طبیعت با آن روبرو میشوید " عشق و علاقه" میباشد. آری عشق و علاقه! پیش از هرچیزی مایحتاج میباشد شما عاشقانه طبیعت و گشت و گذار در آن را دوست داشته باشید. سپس خویش به خویش به سمت آشپزی در طبیعت خواهید رفت. شاید در نگاه اولیه آشپزی در کمپ یا این که طبیعت فعالیت سادگی باشد؛ البته بایستی بدانید جزئیات بسیار متعددی داراست که با دوراندیشی از آن می توانید به یک آشپز حرفه ای تبدیل گردید که حتی فکرش را هم نمی‌کردید! البته چطور می شود به این لذت دست یافت؟ یک کدام از گرفتاری‌هایی که ممکن میباشد هر کوهنورد و کوله گردی داشته باشد، حمل اسباب آشپزی و دکورا سیون درست آن در کوله پشتی میباشد. ولی با دقت به نوع طرحی که در پیش دارید، می توانید لیست اثاثیه آشپزی در طبیعت خویش را تنظیم نمایید.

میل دارید به نرم‌افزار‌های کمپینگ و آفرود بروید؟ یااینکه قصد کوهنوردی و طبیعت‌گردی با معدود‌ترین و در عین درحال حاضر کاربردی‌ترین اثاثیه را دارید؟ دیدنی میباشد بدانید اسباب لازم آشپزی در کوه با نرم‌افزار‌های آفرود و کمپ، زمین تا عرش تفاوت دارا‌هستند! معمولاً کمپ‌های پایان هفته‌تان را با ماشین میروید؛ به همین برهان میتوانید امکانات بیشتر و حتما هنگفت ‌تری مانند ساج، سه محور، ماهیتابه‌های گران قدر و .... را با خویش حمل فرمائید.

برای خرید گونه های اسباب کمپینگ کلیک فرمائید.

 

برای آشپزی در طبیعت کوهستان بایستی چه وسایلی را گزینش کرد؟
ظروف کوهنوردی
یقیناً برای شغل‌های کوهنوردی و چندین روزه کارایی میکنید تا حد قابلیت و امکان اسباب و اثاث مدل و نادر وسعت را با خویش همپا داشته باشید. از قاشق و چنگال گرفته تا قابلمه و ماهیتابه ما یحتاج برای طبخ خوراک. همانگونه که میدانید کمپانی‌های مختلفی در مسئله ایجاد اثاثیه آشپزی در طبیعت شغل دارا هستند و با ساخت‌و‌ساز امکانات فوق‌العاده مدل این نیاز کوهنوردان و طبیعت گردان را تا حد متعددی برطرف کرده‌اند. کاسه‌هایی از محصول آلومینیوم و به خصوص سیلیکون به جهت مقاومتی که در قبال حرارت دارا‌هستند، مطلوب‌ترین آیتم برای طبخ طعام خواهند بود، البته چه چیزهایی ظروف سیلیکونی را برای آشپزی گوناگون می‌نماید؟ در واقع سیلیکون یک لاستیک تصنعی بوده که از مخلوط سیلیسیم و اکسیژن ایجاد شده است. ظروفی که با این ادغام ساخت‌و‌ساز می شوند ابدا مزه طعام را عوض نمی کنند و بر چگونگی طعام تأثیری ندارند. با اصلاح کردن خوراک در ظروف سیلیکونی یک آشپزی ایمن خواهید داشت، چون این اسباب و اثاث بر خلاف برخی فلزات با مواد غذایی و آب میوه‌ها، هیچ واکنشی نشانه نمی‌دهند، براین اساس یک غذای تندرست و لذیذ خواهید داشت. لوازمی که از سیلیکون ساخته میشوند، تماماً منعطف می‌باشند؛ به‌این معنا که میتوانید آن‌ها‌را با اشغال معدود‌ترین دور و اطراف در کوله‌تان مکان دهید؛ پس میتوانند جزء حق تقدم‌های شما باشند. اکثر امکانات آشپزی در طبیعت با مقصود سبکی و معدود جا بودن از نوع سلیکونی ساخته میشوند مانند جام، ست ظروف مشتمل بر قابلمه، بشقاب، ظرف، قوری و... که تمامی آنان به راحتی قابل تاشدن می‌باشند. موضوع‌ای که شاید خیلی از اشخاص خوش ذوق وسلیقه و با ذوق به آن عنایت میدهند، تعیین رنگ وسایل آشپزی میباشد. ظروف سیلیکونی در رنگ‌های خنده رو و متنوعی ساخت‌و‌ساز میگردند، به این ترتیب با داشتن آن ها خیر صرفا رغبتتان به آشپزی بیشتر گردیده؛ بلکه سبب ساز زیبایی غذایتان و لذت بیشتر شما از آشپزی در طبیعت می گردد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 94 تاريخ : چهارشنبه 1 تير 1401 ساعت: 15:50